Webové stránky - důležitý nástroj moderního marketingu

ÚVOD - SLUŽBY - MARKETING - WEBOVÉ STRÁNKY - TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK


Webové stránky jako důležitý nástroj moderního marketingu

Bez webových stránek se v dnešní době zdá podnikání téměř nemožné. Jsou ale i tací, kteří zarputile webové stránky odmítají. Je to však rozumné? Lze bez webových stránek podnikat? A co to vlastně jsou ty webové stránky?
Webové stránky jsou platforma, která umožňuje vést obousměrnou marketingovou komunikaci mezi kupujícím, tj. zákazníkem a prodávajícím, tj. dodavatelem produktu, služby, řešení, servisu atd.. Jako každý nástroj, i webové stránky něco stojí. Za webovými stránkami jsou i pravidelné náklady v podobě úhrady domény (adresy projektu) tak i webhostingu, prostoru, odkud se načítají doslova do celého světa. Webové stránky patří do našeho digitálního světa. Téměř každý kdo řeší jakýkoli problém a je nějakým způsobem na síti, řeší většinu svých problémů právě pomocí Internetu a informací na webových stránkách. Kdo si dnes otevře kuchařku aby naše recept na kynuté tvarohové buchty? Kdo dnes hledá pneuservis ve žlutých stránkách? Kdo dnes vyběhne do ulic aby zjistil kurzovní lístek a cenu Eura? Nikdo. Všichni si "otevřou Internet" a hledají mezi informacemi, které jim webové stránky poskytují!

Webové stránky jako komunikační marketingový kanál

Stalo se: "Já webové stránky nepotřebuji"
Už dvakrát jsem za svůj profesní život slyšel, že dotyčný odmítl vlastnit nebo provozovat webové stránky. A proč? Práce měl dost a nevěděl kam dříve skočit. Ano. Jsou obory, které zažívají obrovský boom a mít webové stránky by přineslo spíše starosti než radost. A které obory nebo profese to jsou? Dnes klidně zedník nebo IT technik. Jsou to přesně ty profese, které jsou na roztrhání. Sehnat dobrého zedníka nebo It technika se zdá téměř nemožné. A představte si, že vlezete na stránky zaneprázdněného zedníka a napíšete mu email?! Odpověď bude jasná. Nebude mít čas minimálně další dva kvartály. Ale i tak. Představme si situaci, že náš zedník má webové stránky? Když uvidí jaká je poptávka, může tyto marketingové informace zpracovat a vyhodnotit. Ano, je na čase založit firmu, najmout další zedníky a začít poskytovat své profesionální zednické služby dalším zákazníkům. Ale bohužel, většina zedníků takto marketingově nebo podnikatelsky nesmýšlí. A není to prosím vás nic proti nim. Zedničina je krásná a potřebná práce.
Ale stalo se: "Já webové stránky taky nepotřebuji"
Není to tak dlouho, co truhlářská dílna vyrábějící z masivu kuchyňské linky a bytový nábytek také zavrhla webové stránky. To prej není nic pro mě! Co já bych s tím dělal ... A zrovna v takovém oboru, kde se dá krásně prezentovat odvedená práce. Vlastní nápady. Reference spokojených zákazníků. Zkrátka, využívat webové stránky jako silný nástroj marketingové komunikace. Jsou holt mezi námi tací, co odmítají výstřelky poslední doby a z nejrůznějších důvodů s dobou nepůjdou!

I tak, ale webové stránky jsou důležitý prvek marketingové komunikace!

Dva výše uvedené pravdivé příklady ilustrují, že i v dnešní době, stejně jako vždy v nějaké době, budou lidé, kteří nevidí ten obrovský potenciál nějakého nástroje. Pomocí webových stránek lze komunikovat. A komunikace je obou směrná. Na webu lze publikovat obsah, na který zase někdo jiný bude reagovat. Odpověďí. Lajkem. Návštěvností. Sdílením. Doporučením. A to vše lze šikovně využít, pokud máte podnikatelského ducha a víte, že informace nejsou zadarmo! Webové stránky vám získají právě tyto cenné informace, aniž byste museli pobíhat ulicemi a tázat se lidí, se kterými nemáte nic společného. Ale někdo vlezl na webové stránky truhlářské dílny, tak asi chce něco od truhláře. Navštívil fotogalerii kuchyní z masivu. Asi chce něco z masivu. Šel na nabídku kuchyní v tomto cenovém rozpětí. Tak asi chce do kuchyně ze dřeva od truhláře dát tolik až tolik. K čemu tyto informace jsou a jak šikovně využít? 

Autor: Bc. Jan Borůvka, Marketingová komunikace, VŠFS, 2010

Podobné nebo související články

Tvorba webových stránek

Tvorba webových stránek na míru s pohodlnou administrací tvorby a správy obsahu

Optimalizace stránek

SEO - Optimalizace stránek pro vyhledávače a přirozenou/neplacenou návštěvnost z předních pozic vyhledávačů

Správa PPC kampaní

Získejte optimalizovaný provoz PPC kampaní díky Správě PPC kampaní od ADMIoN, který čerpá z letitých zkušeností.

Novinky v oboru