Jak dostat stránky na přední pozice ve vyhledávačích

ÚVOD - SEO - JAK DOSTAT STRÁNKY NA PŘEDNÍ POZICE VE VYHLEDÁVAČÍCH


Stránka se připravuje. Děkujeme za pochopení.
Podobných článků na téma Jak optimalizovat webové stránky a získat tak lepší pozice a vyšší návštěvnost je na Internetu mrak! Možná i mraky dva. My to zkusíme vzít trochu jinak, a to tak, aby tomu porozuměl i naprostý laik. Na této stránce nepůjde vyloženě o návod jak optimalizovat stránky krok za krokem. Půjde o široký pohled do problematiky, ale s velkým množstvím detailů, abyste věděli jak na to. Tento článek nemá sloužit k tomu, aby konkurenti, tj, profesionálové v oboru šli do kolen, jak dobří my jsme, ale aby právě obyčejní majitelé stránek, administrátoři / benjamínci pochopili, o čem to celé je a pak se svobodně rozhodli zda to zkusí sami úplně, sami s konzultacemi nebo přední pozice přenechají profesionálům. A pokud se rozhodnou pro profesionály, aby věděli nač si dát pozor,  jaká mít reálná očekávání, vědět když na ně rádoby-profesionál dělá podraz a podobně.

Jaké benefity přinesou přední pozice?

Nejprve si řekněme, jaký benefit provozovateli webu přinesou přední pozice: 

  1. Dohledatelnost webu na vyhledávací fráze používané uživateli vyhledávačů
  2. Zvýšená návštěvnost stránek
    1. Předpoklad lepších ekonomických výsledků subjektu
  3. Prestiž a lepší vyjednávací pozice se zákazníky
  4. Chybějící starosti a náklady s webem na horších pozicích

Z výše uvedených ilustračních bodů je více než zřejmé, že je výhodné mít webové stránky umístěné na předních pozicích vyhledávačů. Přední pozice = návštěvnost a návštěvnost = předpoklad úspěchu. Jak ale zajistit, aby firemní web byl na předních pozicích, tím spíše, když je na světě tolik webových stránek? Není žádným tajemstvím, že tomuto oboru se věnuje Marketing > Digitální Marketing > Internet Marketing > SEM > SEO > Content Marketing > Uff (upřímné oddychnutí, protože vytvořit tento seznam není jen tak, ale jistě se najde někdo, kdo na odkaz klikne)

Na jaká slova, kombinace slov, fráze a dotazy být na předních pozicích?

Vyhledávací dotazy a klíčová slova

Základem cílené návštěvnosti skrze přední pozice ve vyhledávačích jsou bezesporu správně zvolená klíčová slova, která jsou klíčová ze dvou důvodů:

  • Máme je na webu a reprezentují naše produkty a služby
  • Uživatelé vyhledávačů používají stejná slova pro nalezení řešení svého problému

Můžeme tedy odpovědět i jako správní ekonomové: Díky zapojení SEO a správného výběru klíčových slov má možnost se potkat poptávka s nabídkou, tj, kupující s prodávajícím. Zda dojde ke konverzi, tj. k uzavření "partnerství" nákupem nebo objednáním, ještě rozhoduje Marketingový mix.

Co jsou klíčová slova, jak zjistit klíčová slova a jak vybrat správná klíčová slova?

Definice klíčových slov: Klíčová slova neboli keywords jsou výrazy,  která uživatelé vyhledávají na internetu pomocí fulltextového vyhledávače. Klíčové slovo je laicky řečeno slovo, které uživatel zadá do vyhledávače, když chce nalézt služby, které poskytujete.

Způsobů jak zjistit klíčová slova je vícero. Od těch nejméně sofistikovaných  jako cit pro jazyk, zkušenosti, praxe atd., až po naprosto vědecké laboratorní metody, jak zjistit vhodná klíčová slova a klíčové fráze. Výhodou těch profesionálnějších metod je i fakt, že tímto způsobem odhalíte i objemy vyhledávání a případnou konkurenci ve vyhledávačích, která se liší od té faktické, obchodní konkurence.
Chcete-li být aspoň trochu SEO/SEM profesionál, doporučujeme využít nástroje, které odhalí i tu omáčku kolem. Těmito nástroji jsou:

  • Návrh klíčových slov jako nástroj od Seznam Sklik
  • Plánovač klíčových slov jako nástroj od Google Ads
  • Nástroj Výkon v Google Search Console
  • Nástroj Marketing Miner - základní verze i zdarma
  • Nástroj Collabim - základní verze i zdarma
  • Našeptávače vyhledávačů Seznam i Google
  • a další ...

Zjištění vyhledávacích dotazů, spojení slov, frází atd., si nesnažte zjedodušovat. Naopak. Je to jeden z nejdůležitějších úkonů, které ovlivní výsledek práce a veškerých snah. Buďte jako detektiv a jděte po každé stopě. Dobré rady:

  • Vyzkoušejte každou jazykovou nuanci, která vás napadne
  • Podívejte se ke konkurenci jaká slova vybrala
  • Projděte si přehledy o výkonu všech nástrojů i z minulosti

Jednou na to sami přijdete, ale zjišťování klíčových slov je krok, který se nedá dokončit. Vždy se najdou nová slova a nové vyhledávací dotazy. Solidní firma na analýze klíčových slov prožije desítky až stovky hodin (ano, někdy i tisíce). Je to opravdu mravenčí práce a neskutečná práce s daty. A proto od samého začátku si ve všem udržujte pořádek. Stavte si tabulky. Data exportujte a vkládejte do centrálního přehledu. Jednou vás pak čeká ještě krok "Ctrl-P" a celým vytištěným dokumentem se projít s fixem, zvýrazňovači, tužkou atd., a probrat slova a učinit výběr klíčových slov!

Jak vybrat správná klíčová slova a dostat na ně web na přední pozice? 

Uděláte chybu, když se zaměříte na ta slova, která mají největší objemy vyhledávání. Ano. vypadá to, že to přinese nejlepší business. Ale opak je pravdou. U těchto vyhledávacích dotazů bude i obrovská konkurence, kterou budete muset porazit, abyste uspěli v závodu o první místo ve vyhledávači. Rovnou to vzdejte! Ušetříte si nervy, čas, peníze. Vybírejte taková slova, která splňují dvě roviny:

  • dostatečný objem vyhledávání, který v případě zisku předních pozic, dokáže firmu budovat
  • konkurence, tj. počet výsledků na dané slovo, který umožňuje zisk předních pozic

Když už máte svou tabulku nebo blok zcela popsaný (osobně doporučuji kombinovat jak digitální, tak i ručně psané poznámky) a dokončili jste výběr klíčových slov na která se zaměříte, nyní vás už nečeká ta pohodlná detektivní až mravenčí práce, nyní vás čeká ta pravá SEO otročina! To je i důvod, proč nějaké optimalizování stránek není zase až tak levná záležitost. Za a) je tam zodpovědnost, za b) můžete napáchat škody, takže něco fakt už umět musíte a zkušenosti nejsou zadarmo a za c) je kolem toho hodně práce, která často ani neni vidět. 

Vyberme si nějaké klíčové slovo pro ilustraci. Já rád používám i před klienty slovní spojení chytrá modelína (nejde o označení pro chytrou modelku).

Chytrá modelína na Google

Našim businessem je prodej chytré modelíny, a to nejen dětem, ale i dospělím, třeba jako antistresová pomůcka. A propo, napadlo vás udělat analýzu klíčových slov a vyzkoušet taková spojení jako antistresová pomůcka nebo odpověď na otázku "Jak přežít pondělní poradu?". Jak vidíte, není to jen o vyhledávání: chytrá modelína + prodej + servis + město :)

Nyní se podíváme našemu webu pod pokličku. Otevřeme si administraci webu a podíváme se na jednotlivou stránku produktu nebo kategorie. Nejčastěji brzdí výkon tyto faktory:

Title - neboli titulek stránky, který má šanci na přední pozice

Nechceme přímo navádět jak je to správně, ale spíše poukážeme na způsoby vyplnění tohoto důležitého pole, jak je to špatně.

  • ---- titulek chybí
  • Titulek je globální pro celý web, tj. každá stránka má stejný a ještě jen ve tvaru názvu domény. Možná výborné pro budování značky (brandu), ale jinak efekt pro vyhledávání žádný.
  • Produkt - nic neříkající pojem
  • A25C78X - Název webu - kódové označení výrobku asi skutečně nikomu nic neřekne. To si možná můžeme dovolit u brzd na auto, ale i tam je dobré připsat alespoň "Kotoučové přední brzdy, Ford Mondeo, r.v. 2019, 2.0 TDI - Dílynafordalevně"

Výsledky ve vyhledávači Google

No a podobně by to fungovalo i s chytrou modelínou. Kdo by asi mohl tušit, že A25C78X je označení pro rodiné balení chytré modelíny v plechové dárkové krabičce se třpytkami? Asi nikdo. 

Headlines - Nadpisy, jejich struktura a význam

Správná struktura standardních nadpisů je logicky H1 až H6. A podobnou logikou by měla být zajištěna i struktura nadpisů. Nejčastější chyby u nadpisů, které mají vliv na přední pozice, jsou:

  • Nadpisy na webu zcela chybí a design chybějících nadpisů, v tom lepším případě, je nahrazen formátováním textu (velikost, font, barva atd.)
  • Nadpis je na každé stránce zcela stejný (podobné jako u globálního tvaru title - titulku)
  • Nadpisy nepřitahují pozornost - jsou nudné, nic neříkající - Doporučujeme si přečíst něco od Ogilvyho.
  • Nadpisy jsou ve špatném pořadí H2 - H1 - H3 - H3 - H3 - H1 - H1 (atd.)
  • Na webu jsou jen nadpisy H1 a to vždy několikrát na každé stránce
  • Nadpisy jsou v rozporu s gramatikouwww.mojecestina.cz/chybami-se-clovek-uci-aneb-jak-psat-nadpis 

 

Projděte si celý web, nebo alespoň jeho nejdůležitější části a podívejte se, v jakém stavu máte nadpisy na webu. Není to chyba, která vás po opravě vystřelí na topovou pozici ve vyhledávači, ale je to chyba, která se počítá. A je-li chyb na webu více, špatný vliv se sčítá. A když si vyhledávač vybírá jaký web doporučí na předních pozicích, vybere si logicky takový, který je bez chyb a nebo má chyb méně.

URL adresa - Uniform Resource Locator

Neumíme si ani představit, že by dnes ještě vznikl nový projekt, který by neměl pěkné URL adresy (SEO friendly URLs, Cool URLs) jednotlivých stránek webu. Není důvod psát mnoho příkladů, protože zkrátka URL adresa pěkná je a nebo URL pěkná není a pak nemá vliv pro vyhledávače. No uznejte sami. Jakou stránku by chtěl vyhledávače navštěvovat často?

  • www.adresawebu.cz/letni-nabidka-ubytovani nebo
  • www.adresawebu.cz/index.php?id-menu=5/clanky&id_artikle=0815.html

Robots.txt

Sitemap.xml

Zdrojový kód

Rychlost načítání

Obsah - content

TUČNÉ

ODKAZY

SEZNAMY

Obrazový materiál

Popis stránky - Description

Klíčová slova - Keywords

Indexování

Odkazy

Chcete vědět víc, abyste se dozvěděli jak dostat stránky na přední pozice? Ozvěte se.


Články s podobnou tématickou

Tvorba webových stránek

Tvorba webových stránek na míru s pohodlnou administrací tvorby a správy obsahu

Optimalizace stránek

SEO - Optimalizace stránek pro vyhledávače a přirozenou/neplacenou návštěvnost z předních pozic vyhledávačů

Správa PPC kampaní

Získejte optimalizovaný provoz PPC kampaní díky Správě PPC kampaní od ADMIoN, který čerpá z letitých zkušeností.

Novinky v oboru