Digitální marketing

ÚVOD - SLUŽBY - MARKETING - DIGITÁLNÍ MARKETING


Digitální Marketing není to samé jako On-line marketing nebo Internet Marketing. Mnoho zákazníků, uživatelů i autorů v této terminoligii dělá chyby. On-line (Internet) Marketing je poměrně mladé odvětní Marketingu, jehož historie začala s přístupněním Internetu pro veřejnost v 90. letech 20. století.
Oproti tomu, Digitální Marketing je obor, který nastartoval již ve 20. letech 20. století. Je to marketingový koncept, který pro dosažení svých cílů využívá jekokoliv digitální médium a prostředek a to například rozhlas, TV, velkoplošné projekce atd. Samozřejmostí je, že digitální Marketing je nadřazený oboru On-line Marketing.

Jedničky a nuly ve jménu obchodu - to je digitální marketing

Obrovskou výhodou digitálního Marketingu je jeho flexibilita, tj. rychlé přizpůsobení aktuálním výsledkům a výkonu. Tím pádem Digitální Marketing spadá pod výkonnostní Marketing. Dále lze velmi snadno vymezovat okruhy cílení marketingových aktivit. Takže kdo by se chtěl dopídit k nějaké definici Co je Digitální Marketing, musel by uvést že jsou to marketingové strategorie, aktivity, komunikace atd. realizované prostřednitvím nějakého digitálního média. A jsme u toho. Pod Digitální marketing okamžitě spadá emailing, telemarketing, SEO, mobilní aplikace, PPC kampaně a podobně

Je patrné, že pojem Digitální marketing asi není nejoriginálnější a nejšťastější. Možná se chtěl jen někdo vymezit a tak začal v konkurenčním prostředí uvádět, že se specializuje na digitální marketing. Možná někomu Internet nebo On-line marketing jako název oboru zkrátka nevoněl. Kdo ví ...

Z vymezení oboru Digitální Marketing na VŠEM nabídky studijního programu

Cílem předmětu Digitální marketing je seznámit studenty se smyslem a významem digitálního marketingu, pochopení jeho základních principů. Předmět se zaměří především na představení frameworku SEE, THINK, DO, CARE: on-line nákupní proces, on-line komunikační mix, vyhodnocování on-line komunikace, sociální sítě. Studenti budou mít možnost si osvojit některé on-line nástroje, které se používají k denní správě webu a kampaní.
Více na: www.vsem.cz/digitalni-marketing

STDC - SEE, THINK, DO, CARE

See, Think, Do, Care - zkráceně STDC je schéma zaměřující se na zákazníkovy fáze nákupu, pří kterých je zapotřebí zvolit odlišný způsob k potenciálním zákazníkům. Toto schéma lze aplikovat právě pomocí nástrojů digitálního marketingu, protože jako jeden z mála konceptů komunikace se zákazníkem je natolik pružné, aby z jednoho místa, k jednomu divákovi hovořil čtyřmi různými způsoby a ještě dokázal vyhodnocovat čtyři různé odpovědi.

Digitální Marketing a jeho výhody

A uveďme i nevýhodu, kterou sebou nese Digitální Marketing

Digitální Marketing čím dál ve větší míře se stěhuje na mobilní platformy. Čím dál častěji se s Digitálním Marketingem setkáme v reklamních sděleních při hraní her, používání aplikací. Jsme aktéry marketingu skrze SMS a dokonce i při volání. Digitální Markting se dnes již stává nezastupitelnou součástí firemních strategií. Málo kdo si uvědomuje, že pod Digitální Marketing spadá mimo jiné také SEM - Search Engine Marketing, označený v češtině jako Marketing ve vyhledávačích. Nástroji SEM jsou především PPC reklamy a pak nám dobře známé SEO - Marketing využívající nalezitelnost webů mezi výsledky vyhledávače.


Při rešerži tohoto článku jsem narazil na výzvu, abychom vymysleli lepší název, který zastřešuje ten všechen marketing přes jedničky a nuly. S radostí čekám na vaše nápady, aneb nějak se do těch encyklopédií dostat můsíme.

Máte nápad na nový název pro Digitální Marketing? Napište mi!

Kontaktovat nás je tak snadné...


ADMIoN na Firmy.cz


 

Doporučujeme:
krejta.cz/marketingovy-slovnik/stdc-framework/ 

Jak zvýšit návštěvnost stránek?