ÚVOD - SLUŽBY - MARKETING - DIGITÁLNÍ MARKETING
Digitální Marketing není to samé jako On-line marketing nebo Internet Marketing. Mnoho zákazníků, uživatelů i autorů v této terminoligii dělá chyby. On-line (Internet) Marketing je poměrně mladé odvětní Marketingu, jehož historie začala s přístupněním Internetu pro veřejnost v 90. letech 20. století.
Oproti tomu, Digitální Marketing je obor, který nastartoval již ve 20. letech 20. století. Je to marketingový koncept, který pro dosažení svých cílů využívá jekokoliv digitální médium a prostředek a to například rozhlas, TV, velkoplošné projekce atd. Samozřejmostí je, že digitální Marketing je nadřazený oboru On-line Marketing.
Obrovskou výhodou digitálního Marketingu je jeho flexibilita, tj. rychlé přizpůsobení aktuálním výsledkům a výkonu. Tím pádem Digitální Marketing spadá pod výkonnostní Marketing. Dále lze velmi snadno vymezovat okruhy cílení marketingových aktivit. Takže kdo by se chtěl dopídit k nějaké definici Co je Digitální Marketing, musel by uvést že jsou to marketingové strategorie, aktivity, komunikace atd. realizované prostřednitvím nějakého digitálního média. A jsme u toho. Pod Digitální marketing okamžitě spadá emailing, telemarketing, SEO, mobilní aplikace, PPC kampaně a podobně.
Je patrné, že pojem Digitální marketing asi není nejoriginálnější a nejšťastější. Možná se chtěl jen někdo vymezit a tak začal v konkurenčním prostředí uvádět, že se specializuje na digitální marketing. Možná někomu Internet nebo On-line marketing jako název oboru zkrátka nevoněl. Kdo ví ...
Z vymezení oboru Digitální Marketing na VŠEM nabídky studijního programu
Cílem předmětu Digitální marketing je seznámit studenty se smyslem a významem digitálního marketingu, pochopení jeho základních principů. Předmět se zaměří především na představení frameworku SEE, THINK, DO, CARE: on-line nákupní proces, on-line komunikační mix, vyhodnocování on-line komunikace, sociální sítě. Studenti budou mít možnost si osvojit některé on-line nástroje, které se používají k denní správě webu a kampaní.
Více na: www.vsem.cz/digitalni-marketing
See, Think, Do, Care - zkráceně STDC je schéma zaměřující se na zákazníkovy fáze nákupu, pří kterých je zapotřebí zvolit odlišný způsob k potenciálním zákazníkům. Toto schéma lze aplikovat právě pomocí nástrojů digitálního marketingu, protože jako jeden z mála konceptů komunikace se zákazníkem je natolik pružné, aby z jednoho místa, k jednomu divákovi hovořil čtyřmi různými způsoby a ještě dokázal vyhodnocovat čtyři různé odpovědi.
Digitální Marketing čím dál ve větší míře se stěhuje na mobilní platformy. Čím dál častěji se s Digitálním Marketingem setkáme v reklamních sděleních při hraní her, používání aplikací. Jsme aktéry marketingu skrze SMS a dokonce i při volání. Digitální Markting se dnes již stává nezastupitelnou součástí firemních strategií. Málo kdo si uvědomuje, že pod Digitální Marketing spadá mimo jiné také SEM - Search Engine Marketing, označený v češtině jako Marketing ve vyhledávačích. Nástroji SEM jsou především PPC reklamy a pak nám dobře známé SEO - Marketing využívající nalezitelnost webů mezi výsledky vyhledávače.
Při rešerži tohoto článku jsem narazil na výzvu, abychom vymysleli lepší název, který zastřešuje ten všechen marketing přes jedničky a nuly. S radostí čekám na vaše nápady, aneb nějak se do těch encyklopédií dostat můsíme.
Doporučujeme:
krejta.cz/marketingovy-slovnik/stdc-framework/
Jak zvýšit návštěvnost stránek?