Co to je PPC kampaň
ÚVOD - NÁPOVĚDA - CO TO JE PPC KAMPAŇ
Co to je PPC
PPC je zkratka anglických slov Pay per Click (překlad: platba za proklik), která označuje reklamní systém správy reklamy s možností platby až za samotnou akci uživatele po kliknutí na reklamní sdělení. Dokud není provedena akce - klik, aktivní reklama nemá žádné náklady. Samozřejmě, lze nastavit i platba za zobrazení, ale to je podkategorie (funkce) tohoto reklamního systému.
Co to je PPC kampaň
Inzertní (reklamní) účet PPC reklamy má svou strukturu. Účet pro správu reklamy je rozdělen na 1) kampaně a ty jsou dále členěny na Sestavy.
Reklamní PPC kampaň je tedy logický celek nastavené reklamy. Nejčastěji se reklamní účet rozděluje na kampaně například dle oboru, kategorií, sezónosti atd. Reklamní kampaně mají společné nastavení, a to například rozpočty, cílení, časové plánování atd.
Co je to PPC sestava
PPC sestava je další logické rozdělení reklamního účtu (viz. výše). Reklamy jsou rozděleny do Sestav, které tvoří jednotlivé reklamní kampaně. Sestava může mít několik vlastních klíčových slov, které spouští zobrazení reklamy, vylučovací slova (slova, která nespouští reklamu), reklamní sdělení (samotné inzeráty).
Máme-li samostatnou reklamní PPC kampaň třeba videokamery, tak jako PPC sestava (podkampaň) se nabízejí třeba: Profesionální kamery, tříčipové kamery, levné kamery, outdoor kamery, odolné kamery, podvodní kamery a podobně.