Návštěvnost - jak vyhodnotit a zvýšit návštěvnost stránek

ÚVOD - SLUŽBY - PORADENSTVÍ - NÁVŠTĚVNOST WEBOVÝCH STRÁNEK


S návštěvností webových stránek a e-shopů je to podobné (webů obecně), jako s návštěvou kamenné prodejny nebo kanceláře. Když vám do prodejny ve vedlejší ulici na kraji města chodí málo lidí, také je větší pravděpodobnost, že neprodáte své zboží. Jak tedy prodat své zboží nebo služby na Internetu? Odpovědí je: Zvýšení návštěvnosti na vaší webové adrese.
Ale nyní je hlavní ta otázka: Jaké kroky učinit pro zvýšení návštěvnosti webu?

Fulltext Google - zdroj návštěvnosti

Chytrá modelína versus právnické služby - Cílená návštěvnost webů

Ale i vysoká návštěvnost webů není spásná, pokud složení vašich návštěvníků neodpovídá nabízenému zboží nebo službám. A právě proto se často mluví o cílené návštěvnosti neboli relevantní návštěvnosti webu. Přijde-li k vám zjednodušeně na web návštěvník, který zrovna řeší potřebu koupit chytrou modelínu (nemyslím chytrou modelku ale plastelínu) a vy ji nabízíte, máte už z části vyhráno. Co asi u dělá návštěvník toužící po chytré modelíně, když nabízíte právnické služby? Nic. Do pár vteřin odejde. A namíří si to někam, kde touží uspokojit svou potřebu. Takovému navštěvníkovi můžete nabízet právnické služby horem dolem a zákazníka z něj neuděláte! Pokud přeci jen ano, byla by to obrovská náhoda. Protože tento návštěvník řeší na Internetu zcela jiný problém.

K zajištění cílené návštěvnosti slouží jak samotné SEO, tak i správné nastavení PPC kampaní.
Máte zájem o zvýšení návštěvnosti webových stránek? Ozvěte se nám ... 

Jak měřit návštěvnost stránek? Odpověď: velice snadno!

Každý, kdo provozuje webové stránky by měl vědět (měřit návštěvnost), kolik návštěvníků sklízí plody jeho práce, a to hned z mnoha důvodů. Vycházejme ale z obecného předpokladu, že webové stránky jsou komerčního charakteru. Slouží tedy k propagaci obchodní činností a zapadají do marketingového plánu a marketingové strategie subjektu.

Málo kdo má tolik objednávek, konverzí, stažení atd., že by ho zvýšení obchodního úspěchu nezajímalo. Pokud však nejsme s návratností investic do webu moc spokojeni, musíme se odrazit z údajů měření návštěvnosti stránek. Je mnoho způsobů jak se dozvědět, kolik návštěvníků přišlo na stránky. Od zastaralých počítadel návštěvnosti webu, které dnes již na moderních stránkách těžko najdete až po sofistikované metody měření návštěvnosti, které jsou implementované jako součást redakčních systémů.
Nejoblíbenějším nástrojem pro měření a analýzu návštěvnosti je Google Analytics (Přihlášení do Google Analytics).

Google analytics - nástroj pro sledování návštěvnosti webových stránek

Analýza návštěvnosti v nástroji Google Analytics dá možnost zjistit, odkud přichází návštěvník. Jaký používá prohlížeč. Na jaké platformě vás sleduje. Jakou zvolil vstupní stránku pro návštěvu a také, jaká stránka webu posloužila pro jeho odchod z webu. Dozvíte se průměrný čas návštěvníka na webu. Kolik stránek v průměru zajímá návštěvníka a  mnoho dalšího.
Důležitou metrikou je například Míra okamžitého opuštění webu.

Google Search Console

Návštěvnost webu také závisí na hledanosti. Pokud máte webové stránky v oboru, který se využívá velmi málo, bude pravděpodobně i málo hledaný. Svou roli v tom také sehrává jednorázovost nebo opakovatelnost produktu nebo popisované služby (kadeřník versus pohřební služba).

Vývoj hledanosti a návštěvnost webů

Jednotlivé zdroje a kanály návštěvnosti webových stránek

Abychom mohli začít vůbec uvažovat o nějakém zvyšování návštěvnosti webových stránek, musíme znát zdroj a jednotlivé kanály návštěvnosti. Ve snaze pochopit zdroje návštěvnosti webu slouží následující stručný přehled. Jakmile označíme zdroje a kanály které nás trápí, můžeme se rozhodnout, který zdroj návštěvnosti webu začneme v rámci strategie marketingové komunikace řešit primárně a které následně.

Organic - Návštěvnost přicházející na web z organického vyhledávání, tj neplacená návštěvnost z vyhledávačů skrz vyhledávací dotazy pomocí klíčových slov a spojení klíčových slov - návštěvnost webu která je zdarma
Paid Search - Placená návštěvnost získaná pomocí nástrojů PPC reklamy a podobně.
Display - Zdroj placené návštěvnosti, ale přes obrazovové bannery nebo video reklamy
Refferal - Návštěvnost přicházející na web přes jednotlivé odkazy (mimo placené zdroje)
Direct - návštěvnost na přímo
Email - řečnická otázka: Odkud by tak mohla přicházet návštěvnost označená jako zdroj Email?
Social - návštěvnost přicházející ze sociálních sítí
Other - jiný zdroj návštěvnost (tedy buď jiný než výše zmíněný) nebo nevyhodnocený jako jeden z výše zmíněných

Jak zvýšit organickou návštěvnost

Téměř 95 % nových zákazníků zpravidla trápí organická návštěvnost webu (neplacená návštěvnost, tj. návštěvnost zdarma), která by měla přicházet z výsledků vyhledávání vyhledávačů Seznam a Google. Jejich web má pro podnikatelské záměry subjektu nevyhovující strukturu, nedostatečný obsah, nešťastně zvolená klíčová slova a jejich použití v obsahu, špatný redakční systém, který neumožňuje nějakou profesionální optimalizaci pro vyhledávače atd. To vše pak brzdí efektivitu provozu a zisk návštěvnosti webu z vyhledávačů. Ale abychom nebyli jen skeptičtí. Někdy je za neúspěchem webu jen neznalost a nebo lenost využít nástroje pro získání organické návštěvnosti webu a nám pak stačí několik desítek hodit a úspěch se dostaví.

Chytrá modelína na Seznamu

Jednotlivé kroky ve snaze zvýšit organickou návštěvnost webových stránek

Pokud chcete začít řešit zvyšování návštěvnosti webových stránek, obecně doporučujeme jako první a nesmírně důležitý krok: analýzu klíčových slov. A už občas slýcháme to brblání na straně zákazníka: Tu mám už 5 let. To nepotřebuji. To mi už dělali a nepomohlo to. A samozřejmě mnoho dalších argumentů. Za prvné: Výsledky analýz se mohou po letech lišit. Mění se konkurence. Mění se vyhledávací dotazy. Projevuje se sezónost, vzdělanost, trendy atd. Za druhé: Není analýza klíčových slov jako analýza klíčových slov. Jedna zabere 15 minut. Druhá dva měsíce.

Návštěvnost webů a související služby od ADMIoN Praha

V naší nabídce naleznete k návštěvnosti následující související služby:

Návrh klíčových slov v Skliku od Seznamu

Jako druhý krok doporučejeme analýzu vlastních webových stránek. Především nás zajímá, zda webové stránky mají nějaký přirozený výskyt klíčových slov. Jak jsou na tom metadata. Je na webu nějaký obsah k indexování roboty vyhledávačů. Zkrátka se musí zjistit, zda web vůbec stojí za to, aby byl na předních pozicích. Dále nás samozřejmě zajímá technická stránka webu. Tím myslíme třeba tvary url adres. Samotná doména. Kvalita hostingu. No a v neposlední řadě také záležitosti, které se označuji off-page faktory - jak si stojí web mimo vlastní adresu - odkazy, zdroje, indexace atd. 
Jakmile toto všechno se dá do naprosté pohody z pohledu vyhledávače (proběhne optimalizace pro vyhledávače - SEO), věříme, že organická návštěvnost webovým stránkám poroste a výsledky zvýšené návštěvnosti se dostaví.
Bude rázem více telefonátů. Více emailů. Více objednávek. Více registrací. Více staženého obsahu a podobně. 

Jak zvýšit placenou návštěvnost webových stránek

Dokonalou odpovědí by se mohla zdát: Zvýšením investic do reklamy. Ano. Za určitých okolností je to správná odpověď. Ale naštěstí to není jediná správná odpověď. Velice často se nemusí jen zvyšovat rozpočty do internetové reklamy, ale často stačí pořádně zpracovat reklamní kampaně, sestavy, reklamy ... no zkrátka celý reklamní účet. Ještě jsme nezažili abychom při pohledu do inzertního účtu PPC reklamy nového zákazníka mohli říci: Ano, zde je vše v naprostém pořádku a našich služeb není třeba!

Nejčastější chyby v inzertních systémech, které omezují výkonnost placené návštěvnosti

Špatná struktura účtu
Není výjimkou, že i od profesionálních PPC správců je účet špatně strukturovaný. Někdy tak špatně, že to ani nevypadá,  jako by inzertní účet měl nějakou strukturu. Jedna kampaň, jedna sestava, jeden inzerát a stovky klíčových slov, které mají spustit reklamu. Díky tomuto přístupu nic nefunguje na 100%. Těch pár prokliků stojí ranec. Efektivita nulová. Náklady vysoké. Návštěvnost i při vysokých nákladech téměř žádná.

CTR - Míra prokliku
Nízká míra prokliku označovaná zkratkou CTR (Click-through rate) ovlivňuje celkový výkon kampaní a následně i celého účtu. Čím nižší CTR, tím horší kvalita a tím je také zapotřebí vyšší cena, aby to co funguje tak mizerně, fungovalo vůbec. A co je za CTR? Špatné zvolená klíčová slova. Nedostatečné přistávací stránky (Landing Page). Nezajímavé inzeráty. Chybějící vylučovací slova. Nevyužitý potenciál inzertního účtu. 

Chcete-li tedy zvýšit návštěvnost z placených zdrojů a kanálů, měli byste provést Audit PPC účtu a provést jeho optimalizaci. Dovolujeme si připomenout, že to není jednorázová záležitost. Zažíváte ve svém oboru sezónost? Pak si dejte do kalendáře v dostatečném předstihu před každou sezónou zkontrolovat PPC účet.

Právnické služby a reklama na Google

Podobně je to i v případě DISPLAY návštěvnosti.

Jak zvýšit návštěvnost přicházející přes odkazy

Návštěvnost přicházející přes odkazy, označená jako Refferal, lze ovlivnit několika způsoby: Lepší tvary odkazů - upoutají více pozornosti. Lepší umístění odkazů - odkazy jsou na oborově příbuzných webových stránkách a čtenáři hledající relevantní informace, procházejí zdroje Internetu a narazí i na ten váš odkaz a kliknou. Množství odkazů - to ovlivníte například vytvářením atraktivního obsahu pro čtenáře a uživatele Internetu. Na kvalitní obsah se pak více odkazuje a odkazy se vkládají na logická místa. Navíc, množství a kvalita odkazů ovlivňuje i umístění webu ve vyhledávačích. 

Jak zvýšit přímou návštěvnost

Jestli chcete, aby k vám na vaše webové stránky přicházeli lidé na přímo, to znamená zadáním tvaru adresy (názvu domény), je zapotřebí aby za a) lidé adresu znali, za b) aby políčko vyhledávače používali k vyhledávání doménového jména. Do dnes nechápu, proč téměře každý když chce najít třeba Google.cz zadává vyhledávací dotaz Google.cz do vyhledávacího pole vyhledávače Seznamu, místo aby přímo napsal adresu do adresního řádku :) To se nám to pak zkreslují data pro analýzu :)  

Vyhledávání google.cz na Seznamu

Jak zvýšit Email návštěvnost

Jak zvýšit návštěvnost přes sociální sítě

Jak zvýšit návštěvnost celkově ...

 

Potřebujete pomoci s návštěvností webových stránek nebo chcete dostávat novinky? Ozvěte se ...

ROZPRACOVÁNO

SEO specialista Bc. Jan BorůvkaAutor: Bc. Jan Borůvka, SEO specialista
23. 11. 2021

Doporučujeme:

nazakladedat.cz/co-znamenaji-kanaly-navstevnosti-v-google-analytics/ 
www.jannachtigal.cz/cim-vic-direct-tim-vic-brand/ 

Tvorba webových stránek

Tvorba webových stránek na míru s pohodlnou administrací tvorby a správy obsahu

Optimalizace stránek

SEO - Optimalizace stránek pro vyhledávače a přirozenou/neplacenou návštěvnost z předních pozic vyhledávačů

Správa PPC kampaní

Získejte optimalizovaný provoz PPC kampaní díky Správě PPC kampaní od ADMIoN, který čerpá z letitých zkušeností.

Novinky v oboru