Návštěvnost - jak zjistit návštěvnost stránek, zvýšit i vyhodnotit

S návštěvností webových stránek a e-shopů je to podobné, jako s návštěvou kamenné prodejny nebo kanceláře. Když vám do prodejny ve vedlejší ulici na kraji města chodí málo lidí, také je menší pravděpodobnost, že prodáte své zboží. Jak tedy prodat své zboží nebo služby na Internetu? Odpovědí je: zajistit vyšší návštěvnost na vaší webové adrese.

Chytrá modelína vs. právnické služby - Cílená návštěvnost webových stránek

Ale i vysoká návštěvnost není spásná, pokud složení vašich návštěvníků neodpovídá nabízenému zboží nebo službám. A právě proto se často mluví o cílené návštěvnosti neboli relevantní návštěvnosti. Přijde-li k vám zjednodušeně na web návštěvník, který zrovna řeší potřebu koupit chytrou modelínu a vy ji nabízíte, máte už z části vyhráno. Co asi u dělá návštěvník toužící po chytré modelíně, když nabízíte právnické služby? Nic. Do pár vteřin odejde. A namíří si to někam, kde touží uspokojit svou potřebu. Takovému navštěvníkovi můžete nabízet právnické služby horem dolem a zákazníka nezískáte. Pokud přeci jen ano, byla by to obrovská náhoda. Protože tento návštěvník řeší na Internetu zcela jiný problém.

K zajištění cílené návštěvnosti slouží jak samotné SEO, tak i správné nastavení PPC kampaní.

Jak zjistit návštěvnost stránek? Odpověď: velice snadno!

Každý, kdo provozuje webové stránky by měl vědět, kolik návštěvníků sklízí plody jeho práce, a to hned z mnoha důvodů. Vycházejme ale z obecného předpokladu, že webové stránky jsou komerčního charakteru. Slouží tedy k propagaci obchodní činností a zapadají do marktingového plánu a strategie subjektu. Málo kdo má tolik objednávek, konverzí, stažení atd., že by ho zvýšení obchodního úspěchu nezajímalo. Pokud však nejsme s návratností investic do webu moc spokojeni, musíme se odrazit od údajů návštěvnosti stránek. Je mnoho způsobů jak se dozvědět, kolik návštěvníků přišlo na stránky. Od zastaralých počítadel, které dnes již na moderních stránkách těžko najdete až po sofistikované metody, které jsou součástí redakčních systémů. Tím nejoblíbenějším je bezesporu využití nástroje Google Analytics (Přihlášení do Google Analytics).

ROZPRACOVÁNO

Autor: Bc. Jan Borůvka, SEO konzultant
23. 11. 2021


ADMIoN na Firmy.cz


 

Hledáte pomoc na Internetu?